St.-Josephkerk

Vieringen in de St.-Josephkerk:

Elke woensdagmorgen is er om 9.30 uur een korte gebedsviering. Parochianen lezen samen uit de Bijbel een aansprekende tekst, vertellen elkaar wat zij daaruit putten, mediteren en bidden. In de maanden mei en oktober wordt op woensdag met een lekenvoorganger de rozenkrans en de litanie van Maria gebeden, afgewisseld met gezongen Marialiederen.

Elke eerste vrijdagmorgen van de maand is er om 10.30 uur een eucharistieviering.

Elke tweede vrijdagmiddag van de maand is er om 16.00 uur een kleine viering met medewerking van de vrouwenschola. De kleine viering is een eenvoudige viering van bezinning, gebed en stilte met medewerking van de gregoriaanse vrouwenschola. In 2019 lezen we teksten over ‘bidden, wat is dat eigenlijk. En hoe kun je bidden?’.

Elke eerste zaterdag van de maand om 9.00 uur is er Fatima-ochtend in de kerk: liederen, verhaal, processie door de kerk, het bidden van een tientje van de rozenkrans.

Voor informatie over de St.-Josephkerk en de R.K. geloofsgemeenschap kun je ook de website van de kerk en de geloofsgemeenschap raadplegen draaiwegkerk.nl.