2017
    16.00 uurKapel van de zusters Augustinessen, Waterstraat (ingang aan de Oudegracht), Utrecht

De kleine viering is een eenvoudige viering van bezinning, gebed en stilte met medewerking van de gregoriaanse vrouwenschola. In 2017 staat de spiritualiteit van Charles de Foucauld (1858-1916) centraal. Het leven en de weg van Charles de Foucauld is uitermate boeiend. Hij was diep geraakt door Gods concrete nabijheid in Jezus van Nazareth. In Jezus zag hij hoe God ons mensen nabij is juist in het hele gewone alledaagse leven. Bijna verborgen. Door een verborgen en eenvoudig leven wilde hij Jezus navolgen.

St. Josephkerk, Draaiweg, Utrecht

Het St.-josephkoor zingt tijdens de traditionele carnavalsviering.

10.30 uurMichaëlkerk, De Bilt

• za
    16.00 uurSt. Josephkerk, Draaiweg, Utrecht

Het St.-Josephkoor en de gregoriaanse vrouwenschola zingen tijdens de vesper.

11.00 uurSt. Rafaëlkerk, Lichtenbergdreef 4, Utrecht

De gregoriaanse vrouwenschola zingt tijdens de eucharistieviering.

• za
    2017
    12.00 uurKapel van de zusters Augustinessen, Waterstraat (ingang aan de Oudegracht), Utrecht

St. Rafaëlkerk, Lichtenbergdreef 4, Utrecht

10.00 uurHeilig Hartkerk, Breedstraat 1, Maarssen

11.00 uurJacobuskerk, Prins Bernhardplein 40, Utrecht

11.00 uurSt. Rafaëlkerk, Lichtenbergdreef 4, Utrecht

De gregoriaanse vrouwenschola zingt tijdens de eucharistieviering.

ma
    2017

De vrouwen schola van de Ludgerus parochie heeft in 2015 en 2016 in verschillende kleine oude kerken in Groningen gezongen. Dit jaar gaan ze de grens over: van 23 tot en met 26 juni is ze in Ostfriesland. De schola volgt zo’n beetje de pelgrimsroute van Ihlow naar Norden.

Organist Willem Vonk verzorgt een orgelconcert in Norden. En de vrouwenschola zingt dagelijks tijdens kleine vieringen in oude romaanse kerken in ondermeer Marienhafe, Pilsum, Bargebur en Engerhafe. Eeuwenlang klonk hier het gregoriaans. Het zijn eenvoudige vieringen van zang, gebed en een meditatieve tekst. Ook zingen we in Ihlow waar in de 13e eeuw een cisterciënzer klooster gebouwd is en resten daarvan zijn opgegraven. Als u wilt kunt u intenties, voorbeden aan ons meegeven die wij in de vieringen zullen uitspreken. Graag mailen naar info@josephkerk-utrecht.nl.

Het programma:
    Vrijdag 23 Juni 17.00 Uhr: Ihlow-Gebed, Klosterstätte Ihlow
    Zaterdag 24 Juni 10.30 Uhr: Musik zur Marktzeit, Ludgerikirche, Am Markt 63, Norden. Onze Organist Willem Vonk speelt muziek van Couperin, Mozart und Bach.
    Zaterdag 24 Juni 17.00 Uhr: Kleine viering in de kerk van Pilsum
    Zondag 25 Juni 10.15 Uhr: Gottesdienst in de kerk van Marienhafe
    Zondag 25 Juni 19.00 Uhr: Kleine viering in de kerk van Bargebur
    Maandag 26 Juni 11.00 Uhr: Kleine viering in de kerk van Engerhafe

10.45 uurZorgcentrum Rosendael, Indusdreef 5, Utrecht

• do
    19.00 uurSt. Rafaëlkerk, Lichtenbergdreef 4, Utrecht

Het St.-Josephkoor zingt tijdens de viering van Allerzielen.
    We zingen o.a. delen uit het requiem van Fauré en het bekende 'Thou knowest Lord the secrets of our hearts' van Purcell.

9.30 uurAloysiuskerk, Adriaen van Ostadelaan 2, Utrecht

De vrouwenschola zingt tijdens de eucharistieviering. Tijdens deze viering zingen we samen met de Utrechtse Vrouwenschola de gezangen voor de 31e zondag door het jaar.

18.30-20.30 uurWilhelminakerk, Hobbemastraat, Utrecht

Het St.-Josephkoor zingt tijdens de lichtjestocht stemmige kerstliederen in de Wilhelminakerk.

• di
    18.00-19.00 uurWeltevreden, Prof. Dr. P.J.W. Debeijeweg 1 De Bilt

Het St.-Josephkoor organiseert een eenvoudige en korte advents-/kerstbijeenkomst voor een groep bewoners van huis Weltevreden in De Bilt. Buren en omwonenden zijn van harte uitgenodigd om deze samenkomst bij te wonen. U bent welkom om 18.00 uur in de zaal op de begane grond naast het restaurant.
    Graag tot dan en een hartelijke groet van het St.-Josephkoor.

16.30 uurSt. Josephkerk, Draaiweg, Utrecht

Veel mensen denken dat de Josephkerk gesloten is, maar op de avond voor Kerstmis is er om half 5 weer de beroemde Herdertjesviering. Net als andere jaren zal er een levende kerststal zijn en worden kinderen uitgenodigd om mee te spelen in het Kerstverhaal. Pastor GerritJan Westerveld gaat voor en het koor zal zingen. Vooral gezinnen, ouders en grootouders met jonge kinderen zijn van harte welkom.

Voor de herdertjesviering wordt een projectkoor gevormd uit leden van het St.-Josephkoor en wijkbewoners. Het projectkoor is toegankelijk voor enthousiaste zangers in de leeftijd van 6-99 jaar.
    De repetitietijden zijn:
    - zondag 17 december van 15.00 uur tot 17.00 uur
    - donderdag 21 december vroeg in de avond generale repetitie

Voor aanmelding en informatie: info@josephkerk-utrecht.nl

• di

10.30 uurCatharinakathedraal, Lange Nieuwstraat, Utrecht

Het St.-Josephkoor zingt enkele mooie motetten tijdens de eucharistieviering.