Vrouwenschola

De Vrouwen schola van de Josephkerk onder leiding van Marietrees Broeren bestaat sinds 2013. De schola repeteert op vrijdagmiddag in de Josephkerk en verzorgt hier iedere tweede vrijdag van de maand een kleine viering, om 15.00 uur ’s middags. De kleine vieringen passen in het jaarthema van de schola. In 2018 was het thema: ‘Kerkleraar Augustinus: wat zegt hij over….?’ Dit jaar is het thema: ‘Heer, leer ons bidden.’ Daarnaast zingt de schola ongeveer zes keer per jaar in een viering in een van de kerken van Utrecht.

De afgelopen zomer heeft de schola in drie kleine kerkjes in Friesland gezongen tijdens het Tsjerkepaad. (kerkenpad). In 2019 hebben we op 25 augustus, ter gelegenheid van de feestdag van Augustinus, gedeeltes uit het Officie van Augustinus gezongen. Het plan is om komend jaar op 8 maart in Amersfoort gezangen van de Heilige Agnes te zingen.

We zoeken nieuwe leden (vrouwen) die met zang en ook op andere wijze een bijdrage kunnen en willen leveren aan onze projectjes in de stad Utrecht en daarbuiten.

Wil je ons uitnodigen voor een viering? Dan wil ik vragen om het contactformulier in te vullen en te versturen. Ik neem vervolgens contact met je op. Het is ook mogelijk om een email te sturen naar: info@josephkerk-utrecht.nl.