Event Information:

• vr
    ma

Koorreis naar Ostfriesland (Duitsland)

De vrouwen schola van de Ludgerus parochie heeft in 2015 en 2016 in verschillende kleine oude kerken in Groningen gezongen. Dit jaar gaan ze de grens over: van 23 tot en met 26 juni is ze in Ostfriesland. De schola volgt zo’n beetje de pelgrimsroute van Ihlow naar Norden.

Organist Willem Vonk verzorgt een orgelconcert in Norden. En de vrouwenschola zingt dagelijks tijdens kleine vieringen in oude romaanse kerken in ondermeer Marienhafe, Pilsum, Bargebur en Engerhafe. Eeuwenlang klonk hier het gregoriaans. Het zijn eenvoudige vieringen van zang, gebed en een meditatieve tekst. Ook zingen we in Ihlow waar in de 13e eeuw een cisterciënzer klooster gebouwd is en resten daarvan zijn opgegraven. Als u wilt kunt u intenties, voorbeden aan ons meegeven die wij in de vieringen zullen uitspreken. Graag mailen naar info@josephkerk-utrecht.nl.

Het programma:
    Vrijdag 23 Juni 17.00 Uhr: Ihlow-Gebed, Klosterstätte Ihlow
    Zaterdag 24 Juni 10.30 Uhr: Musik zur Marktzeit, Ludgerikirche, Am Markt 63, Norden. Onze Organist Willem Vonk speelt muziek van Couperin, Mozart und Bach.
    Zaterdag 24 Juni 17.00 Uhr: Kleine viering in de kerk van Pilsum
    Zondag 25 Juni 10.15 Uhr: Gottesdienst in de kerk van Marienhafe